Kabel-TV

Saknar du bild och får ett felmeddelande på tv-skärmen (vanligast förekommande är att du får ett felmeddelande om signalfel)?
Gör då följande:
1. Dra ur strömkabeln till digitalboxen i 10 sekunder, sätt därefter tillbaka den.
2. Gör därefter en digital kanalsökning via digitalboxens meny genom att följa guiden som du hittar längre ner i detta mejl.
Har du en tv med inbyggd digital-tv-mottagare ber vi dig titta i manualen för din tv eller kontakta din tv-tillverkares support.
Nätnummer/nätverks-ID 41012
Om du har en favoritlista behöver du göra om denna efter genomförd kanalsökning.
För mer information eller hjälp
Besök i första hand comhem.se/kanalomlaggning som vi kontinuerligt uppdaterar med den senaste informationen i ärendet.
Med vänliga hälsningar
Vi har Comhem som leverantör av våra tv-kanaler.
Vid Felanmälan ring 0771-55 00 00 (23 öre/min)
Vardagar 8-21, helgdagar 9-18.
Ange vårt Kundnummer: 4 410 622.
Sedan hösten 2009 är vårt kabel-Tv nät uppgraderat och har "3 hål i väggen" och redo för att ta emot HD signaler
OBS!!!! Då det gäller Internet som även det ingår i din medlemsavgift så är Riksnet leverantör och det är ett annat uttag i lägenheten. I Tv-uttaget finns det en märkning data, men det fungerar inte och ska så heller inte göra.
Följande abonnemangsfria digitala tv-kanaler sänds just nu på din adress: https://www.comhem.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud
Uppdaterat 2021-02-18
Grundutbud | |
Fasta kanaler | |
SVT1 | |
SVT2 | |
TV3 | |
TV4 | |
Kanal 5 | |
TV6 | |
Sjuan | |
TV8 | |
Kanal 9 | |
Kanal 11 | |
Kunskapskanalen | |
SVTB/SVT24 | |
ATG Live | 18 |