Kabel-TV

 

Saknar du bild och får ett felmeddelande på tv-skärmen (vanligast förekommande är att du får ett felmeddelande om signalfel)?


Gör då följande:

1. Dra ur strömkabeln till digitalboxen i 10 sekunder, sätt därefter tillbaka den.
2. Gör därefter en digital kanalsökning via digitalboxens meny genom att följa guiden som du hittar längre ner i detta mejl.

Har du en tv med inbyggd digital-tv-mottagare ber vi dig titta i manualen för din tv eller kontakta din tv-tillverkares support.

Nätnummer/nätverks-ID 41012

Om du har en favoritlista behöver du göra om denna efter genomförd kanalsökning.

För mer information eller hjälp
Besök i första hand comhem.se/kanalomlaggning som vi kontinuerligt uppdaterar med den senaste informationen i ärendet.

Med vänliga hälsningar

 

 

Vi har Comhem som leverantör av våra tv-kanaler.
Vid Felanmälan ring 0771-55 00 00 (23 öre/min)
Vardagar 8-21, helgdagar 9-18.
Ange vårt Kundnummer: 4 410 622.

 


Sedan hösten 2009 är vårt kabel-Tv nät uppgraderat och har "3 hål i väggen" och redo för att ta emot HD signaler

 

OBS!!!! Då det gäller Internet som även det ingår i din medlemsavgift så är Riksnet leverantör och det är ett annat uttag i lägenheten. I Tv-uttaget finns det en märkning data, men det fungerar inte och ska så heller inte göra.

Följande abonnemangsfria digitala tv-kanaler sänds just nu på din adress: https://www.comhem.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud

Uppdaterat 2021-02-18

Grundutbud

 

Fasta kanaler

SVT1
SVT2 
TV3
TV4
Kanal 5
TV6
Sjuan
TV8
Kanal 9

Kanal 11

Kunskapskanalen
SVTB/SVT24
ATG Live18